حجت الاسلام زارعی گفت: پیاده روی اربعین امروز یک حرکت تمدن‌ساز است که نماد وحدت اسلامی و موجب تقویت قدرت اسلامی و نهایتاً زمینه‌ساز مساله ظهور منجی عالم بشریت می‌شود.

پیاده‌روی اربعین حرکتی تمدن‌ساز و نماد وحدت اسلامی

حجت الاسلام علیرضا زارعی، امام جمعه بشرویه در خصوص اربعین حسینی اظهار داشت: از همان اربعین اول شهادت امام حسین علیه السلام که اهل بیت علیهم السلام و باز ماندگان عاشورا به کربلا بازگشتند، سنت حسنه زیارت اربعین پایه گذاری شد و تا به امروز که هر چقدر می‌گذرد اهمیت و تاثیرگذاری این حرکت عظیم در زنده نگه داشتن نهضت و مکتب عاشورای حسینی روشن تر می شود.

پیاده‌روی اربعین حرکتی تمدن‌ساز و نماد وحدت اسلامی

وی با بیان اینکه فلسفه مهم پیاده روی اربعین، زنده نگه داشتن یاد شهدا و تاثیر مهم آن در اصلاح جامعه است، افزود: به طوری که امروز حضور عاشقان و دلباختگانی که از بیش ۳۵ کشور دنیا در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند نوید جهانی شدن این حرکت عظیم را می دهد.

امام جمعه بشرویه در ادامه گفت: می‌توان گفت پیاده روی اربعین امروز یک حرکت تمدن ساز است که نماد وحدت اسلامی و موجب تقویت قدرت اسلامی و نهایتا زمینه ساز مساله ظهور منجی عالم بشریت می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به حضور اقوام و ملت‌های مختلف و انعکاس این حضور حماسی شرکت کنندگان در این حرکت عظیم باید اهداف مهم این حرکت که امتداد حرکت سیدالشهدا علیه السلام در مبارزه با ظلم و ظالم است را به دنیا معرفی کنند.  

حجت الاسلام زارعی در خصوص وظایف جاماندگان از پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: کسانی که با حسرت و اندوه از کاروان پیاده روی اربعین در سرزمین عتبات جامانده اند از خواندن زیارت اربعین از راه دور و حضور در مراسمات جاماندگان اربعین که در سراسر کشور در بقاع متبرکه و اماکن مقدسه برگزار می شود خود را محروم نسازند.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.